Asfaltare parcare

asfaltare parcare

Obiectivul oricarei constructii este de a deservi in totalitate proprietarul in legatura cu locuirea sau folosinta cladirii in general. Accesul trebuie sa fie parte a acestui obiectiv, prin urmare sunt necesare cai de acces si spatii dedicate pentru stationarea autovehiculelor. Aceste spatii se realizeaza dupa terminarea constructiei prin operatiunea de asfaltare parcare.

Prezentare asfaltare parcare

Activitatile cotidiene sunt nemijlocit legate de folosirea mijloacelor de transport individual sau in comun. Acest aspect devine practic pentru cladiri rezidentiale sau comericiale care dispun de parcari. Cele mai multe dintre acestea sunt proiectate pentru a fi folosite in aer liber, insa exista si parcari acoperite sau sub nivelul solului.

Pentru oricare dintre ele este necesar sa fie executata lucrarea de asfaltari parcari. Rezultatul va fi o suprafata continua si suficient de aderenta pentru accesul autovehiculelor de orice tonaj. Dupa asfaltare beneficiile in utilizare se vor concretiza in:

  • Folosirea spatiului in conditii de siguranta in orice anotimp.
  • Posibilitatea de a fi intretinut fara a consuma resurse importante.
  • Aplicarea cu usurinta a marcajelor de directionare si cele pentru delimitarea si numerotarea fiecarui loc.
  • Rezistenta stratului de asfalt la incarcarea de trafic prevazuta.
  • Indeplinirea duratei de utilizare conform cu specificatiile constructorului.

Cunoscand aceste beneficii puteti determina dimensiunea spatiului ce va fi alocat pentru parcare. Cu cat spatiul este mai larg, cu atat accesul spre si dinspre cladire va fi mai fluent si beneficiarii vor fi multumiti. In cazul parcarilor comerciale calitatea fluentei traficului dupa asfaltare parcare se va regasi direct in profitul antreprenorului.

asfaltari parcari

Avantaje si caracteristici

Interesul cu privire la caracteristicile si avantajele oricarei lucrari in constructii este justificat. Serviciul de asfaltari genereaza maximul de avantaje bazate pe caracteristicile lucrarii, atat pentru beneficiarul rezidential, cat si cel comercial. Prin urmare, cercetand acest tip de lucrare am indentificat urmatoarele:

Caracteristici

  • Granulatia asfaltului permite o aderenta foarte buna a anvelopelor.
    • Mixtura de asfalt este flexibila si se muleaza perfect pe sol.
    • Asfaltul are aderenta la aplicarea pe suprafete diferite.
    • Turnarea se executa rapid datorita utilajelor mecanizate.
    • Unghiurile dificile, curbele, sau solul inclinat se pot asfalta si manual.

Avantaje

  • Este una dintre cele mai flexibile suprafete de pavaj.
    • Este cea mai accesibila si versatila metoda de pavare in functie de greutatea traficului aplicat.
    • Se adapteaza foarte bine la temperaturi scazute sau ridicate.
    • Poate fi reparat pe portiuni fara a afecta restul suprafetei.
    • Se renoveaza complet fara a fi obligatoriu decopertarea vechiului strat.
    • Intretinerea pe termen lung nu implica costuri mari.
    • Este configurabil estetic prin folosirea de vopseluri pentru marcaje sau includerea de pigmenti de culoare in mixtura.

Pentru a regasi in practica aceste avantaje este recomandat ca operatiunile de asfaltare parcare sa fie preluate de catre o echipa de profesionisti. Anterior declansarii acestei colaborari, deliminati zona si pregatiti-o cu ajutorul constructorului cladirii. Este o operatiune simpla care se face la finalizarea lucrarilor de construire si care lasa drum liber pentru firma angajata la asfaltari parcari.

asfalt

Metode de asfaltare

Sa profitati de tehnologia actuala la asflatare parcari este cea mai buna decizie pe care o puteti lua. Mecanizarea in acest domeniu are un nivel foarte bun, oferind productivitate.

Trecerea masinii de asfaltare parcare peste suprafata va lasa in urma sa mixtura de asfalt aducand lucrarea foarte aproape de predare. Exista insa si suprafete sau zone parti din acestea asupra carora nu se poate interveni mecanizat. In aceste situatii asfaltarea manuala ofera aceeasi calitate cand este realizata de profesionisti.

Iata care sunt atributele si recomandarile de suprafete care se preteaza la:

  • Asfaltare mecanizata – Este metoda aplicata pentru suprafete mari cum sunt viitoarele parcari ale supermarketurilor, centrelor de sanatate, sau alte locatii publice unde accesul auto este preponderent. Spatiul necesar pentru accesul utilajului mecanizat este cheia acestei abordari. Este obligatoriu sa existe o cale de intrare si una de iesire pentru ca stratul de asfalt sa ramana intact si pregatit pentru compactarea mecanizata. Grosimea asfaltului este precizata in proiect, iar unghiurile de inclinatie sunt realizate odata cu asfaltarea. Corectiile in dreptul canalelor de scurgere a apei sunt facute manual. Acesta metoda se executa cu mixtura la cald.
  • Asfaltare manuala – Este calea de urmat atunci cand zona pentru asfaltare parcari este mica, sau nu exista spatiu pentru interventia mecanizata. In aceasta situatie asfaltarea manuala trebuie realizata rapid prin interventia unei echipe. Mixtura de asfalt este adusa cu utilaje auto si depozitata progresiv pe suport. Intinderea se realizeaza manual respectand cota de inaltime si pantele pentru scurgerea apei pluviale. In acest caz compactarea suprafetei asfaltate se realizeaza cu ajutorul unui rulou manual. Acesta metoda poate fi executata si cu mixtura la rece.

In ambele situatii asfaltul se va turna in conditii de temperatura pozitiva, de cel putin 10 grade, mentinand strict timpul de intarire al mixturii. Cand lucrati cu o firma specializata in asfaltari parcari toate aceste amanunte raman in sarcina acesteia. Daca lucrati in regie proprie, tineti cont de informatiile producatorului de mixtura asfaltica ambalata.

Tipuri de asfalt si bitum

Lucrarile de asfaltare parcare sunt de regula parte a unui contract de amenajare a cailor de acces. In aceasta situatie alegerea tipului de asfalt si bitum este facuta de catre asfaltator. Cand doriti sa puneti in opera o lucrare in propria curte, cum ar fi o parcare rezidentiala, este util sa aveti informatii complete despre amestecul de bitum. In continuare discutam despre mai importante tipuri de bitum.

  • Mixtura tip BA 8 – Acesta mixtura nu este recomandata pentru asfaltarea parcarilor, insa poate fi utilizata pentru aleile care conduc spre zona de parcare. Verificati cu atentie tipul amestecului daca faceti asfaltare parcare in regie proprie.
  • Mixtura tip BA 16 – Este tipul de bitum care se toarna de regula pe suprafetele ce vor fi folosite pentru trafic greu. Parcarile sunt primele suprafete pe care se poate utiliza acest asfalt. Diferenta intre acest tip de mixtura si BA8 este dat de marimea agregatelor ce sunt incluse in reteta. Pentru reusita lucrarii este necesar ca infrastructura sa fie solida si bine tasata. Cu BA 16 se pot asfalta trotuare sau alei in curte, insa pretul va fi mai ridicat.
  • Mixtura tip BA 25 – Cu aceasta mixtura se va realiza cea mai buna legatura intre suport si bitumul tip BA 16. Utilizarea este recomandata in special pentru parcari comerciale cand se decide refacerea stratului de asfalt. Decopertarea pana la stratul de beton este optionala, de aceea BA 25 se comporta ca un liant intre vechea suprafata si cea noua. Se obtine astfel o rezistenta sporita si implicit prelungirea duratei de utilizare in conditii de trafic greu.

Avand aceste detalii este mult mai usor sa decideti care este tipul de asfalt care se va comporta perfect in functie de destinatia parcarii.

asfaltari parcari publice

Recomandari si sfaturi de punere in opera

Particularitatile lucrarilor de asfaltare parcari indica ca punerea in opera necesita atentie si experienta, dar si cateva elemente de pregatire a suportului. Pentru aceste motive este bine sa agreati un contract de asfaltari curti cu un partener specializat.

Cu atat mai mult, daca decideti sa asfaltati parcarea din curtea casei, tineti cont de urmatoarele recomandari si sfaturi pentru turnarea si compactarea asfaltului.

  • Ingraditi cu ajutorul unor scanduri suprafata de asfaltat.
  • Faceti un calcul cu marja pozitiva pentru cantitatea de mixtura necesara.
  • Curatati si neteziti suportul.
  • Asigurati-va ca pantele de scurgere a apei conduc spre canalizare sau drenare gravitationala.
  • Folositi amorsa cu smoala doar daca producatorul mixturii indica acest lucru.
  • Turnati asfaltul respectand informatiile de punere in opera.
  • Inainte de compactare manuala verificati ca gurile de scurgere sa nu fie acoperite.
  • Dati suprafata in exploatare doar dupa intarire definitiva.

Acest set de recomandari sunt usor de indeplinit atunci cand aveti la indemana uneltele si mana de lucru pregatite. In alte conditii ar putea sa devina o lucrare greu de realizat. Prin urmare, chiar si pentru suprafete mici de asfaltare parcare, chemati o firma profesionista.

Care este pretul pe metru patrat?

Inainte de inceperea lucrarilor sunteti in mod justificat interesati de cost. Diferentele de costuri in constructii si implicit si in asfaltari de curti sunt date de:

  • Suprafata pe care se va actiona.
  • Grosimea bitumului turnat.
  • Tipul de bitum cu care se lucreaza.
  • Dificultati generate de structura terenului.
  • Dificultati legate de accesul si iesirea utilajelor mecanizate.
  • Termenul de predare a lucrarii.

Un pret estimativ pentru asfaltari parcari este in medie de 50 lei / m2 finalizat. Estimarea corecta va fi oferita oricand de firma de asflatari, dupa o analiza a situatiei din teren.

metode asfaltare cu bitum

De ce sa optati pentru asfaltarea unei parcari?

Interesul pentru asfaltare parcari este justificat in legatura cu multiple beneficii ce vor fi resimtite atat de proprietarii persoane fizice, cat si pentru cei din comert si industrie. Cel putin unul dintre urmatoarele beneficii va poate convinge de necesitatea acestei lucrari:

  • Eliminarea riscului imposibilitatii accesului auto in apropierea cladirii.
  • Confortul deplasarii de la autovehicul si pana in cladire.
  • Delimitarea clara a locului de parcare in cazul parcarilor comune sau comerciale.
  • Reducerea riscului de furt auto prin amplasarea de camere video si implicarea personalului de paza.
  • Extinderea atractivitatii zonei construite in cazul ansamburilor rezidentiale si a centrelor comerciale.
  • Posibilitatea aplicarii de marcaje de directionare pentru fluidizarea accesului in parcare.
  • Intretinere si eventuale reparatii realizate cu costuri decente.
  • Costuri initiale suportabile in comparataie cu beneficiile pe termen lung.

Cereti oferta gratuit si fara angajament!

    Numele dumneavoastra.

    Adresa de e-mail.

    Cand doriti demararea proiectului?

    Localitatea si cod postal.

    Numarul de telefon.

    Descrieti cererea dumneavoastra.

    Ai un proiect nou de executat?

    Gaseste un profesionist, rapid.

    Preturi competitive. Calitate garantata.

    open

    Inscrie-te ca mester si obtine mai multi clienti. Bonus de bun venit. Vezi detalii aici.

    inapoi sus